3/24/2011

nusyuz!!!!

" abang maafkan saya kerana pulang ke kampung tanpa pengetahuan abang" biarkan saya bersendirian
 tggl nota cenggitu...pastu ajak2 balik tak mo balik...walhal si suami tak tau aper puncenyer...pastu ajak g kaunseling tak hadirkan diri pulak...si suami jerk yang hadir.....pom tak ley nk wat aper....ermmm....masuk mahkamah ini aderlah kes nusyuz!!

ok mari kiter bercerite kesan jika isteri gagal kembali taat kepada suami dari segi hukum syarak....

yer aku pompuan dan isteri....jadi kalau dah nusyuz tak yah la nk menggedik nk mintak macam2 yer...bile ah nusyuz memang ko dah takde hak nk mintak  benda ni...

  • isteri yang nusyuz tak berhak mendapat nafkah
  • isteri yang nusyuz juge tak de hak menuntut nafkah yang tertunggak termasuk nafkah idah
  • isteri yang nusyuz dan diceraikan suaminyer takkan berhak mendapat tempat tinggal selama dalam idah kerana isteri tidak berhak mendapat nafkah dan tempat tinggal
hoho  isteri2 sekalian kene amik pusing mende nih sumer....aku pom isteri...nih aderlah pengetahuan pade isteri2.hahah nih aku bace lam paper la...bukan aku mandai2 reke...hoh

0 yg tulis:

Post a Comment

 

@2011 Blog design by Cik Liz - Background by ava7patternsBest View : Google Chrome and Opera. Powered by Blogger